Mijn favoriete quotes

Ik vind quotes altijd ontzettend inspirerend. Ze hebben mij zelfs geholpen om deze blog te starten. Het was altijd al een droom voor mij, omdat het een soort uitlaadklep voor mij zou zijn. Maar ik heb het nooit gedaan. Waarom niet? Omdat ik bang was dat de mensen in mijn omgeving het niet zouden begrijpen waarom ik een blog zou willen starten. Maar toen zag ik deze onwijs simpele quote eigenlijk:

“Do what you want to do and never let anybody stop you”

En toen dacht ik ja! Ik doe het gewoon, ik heb nu de kans en ga die ook gewoon pakken.

Vandaar dat ik op het idee kwam om vandaag quotes met jullie te delen. Quotes die ik herken, me hebben geholpen of ik erg inspirerend vind.

Enjoy!

We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.
Ik heb zelf altijd snel de neiging om dingen maar alleen te doen. ‘Ik kan het beter alleen,’ zeg ik dan. Maar uiteindelijk blijkt dat echt niet zo te zijn. Samen sta je sterker, veel sterker.
We all grow our wings eventually, but some of us are too scared to put them to use just yet.
Dit is echt een quote die past bij de tijd waar ik nu in zit. Je gaat studeren, je moet meer zelf doen, je wordt meer losgelaten. Ik merk toch wel dat ik daar heel veel moeite mee heb. Ik ben een heel erg ouders kindje en zit ook het liefst thuis op de bank met mijn ouders. Vandaar dat ik ook echt nog niet op kamers wil. Ook merk ik dat als ik het wat moeilijk krijg in de studie, dat ik er gelijk voor wil vluchten. Maar die uitdaging zal ik juist aan moeten gaan en laten zien dat ik me niet zo snel op de kast laat jagen.
“At the end of the day, you can’t regret it if you were trying.”

Dit heb ik vooral op het werk. Soms willen dingen gewoon even niet lukken of gaat het gewoon wat minder goed. Maar ga je niet schuldig of rot voelen, want je kan niet meer dan je best doen. Als je het maar hebt geprobeert. Dan heb je het altijd goed gedaan.

image

“You don’t have to be great to get started, but you have to get started to be great”


Dit is ook zoiets waar ik heel erg last van heb. Ik wil namelijk altijd meteen alles goed kunnen als ik ergens aan begin. Maar natuurlijk ben je dat niet. Om ergens goed in te worden moet je eraan beginnen. Ik wil nooit dingen fout doen, maar van je fouten leer je en wordt je elke dag weer beter en beter. Dus zorg ervoor dat je open staat om elke keer meer te leren en beter te worden, in plaats van dat je je gaat ergeren om iets dat je fout doet.

“It’s all up to you, sweetie”


Ja! Deze vind ik zo ontzettend toepasselijk nu. Ik ben natuurlijk van HAVO naar HBO gegaan en op het HBO wordt je heel snel in het diepe gegooit en dan moet je het zelf maar uitzoeken. Hier had en heb ik nog steeds moeite mee. Nu merk je pas echt dat je alleen al je keuzes moet gaan maken en beslissen wat je gaat doen zonder hulp van een ander. Dit vind ik echt heel lastig, maar het is wel belangrijk. Later in mijn volwassen leven moet ik ook mijn eigen keuzes moeten maken en dat zal ook niet altijd even makkelijk zijn.

“Before Alice got to Wonderland, she had to fall pretty hard down a deep hole”


Deze quote heeft wel iets weg van alle andere quotes hierboven. Als je succes wilt krijgen, dan zal dat nooit in één keer goed gaan. Je zal wel een keer keihard onderuit gaan, taken twintigduizend keer overnieuw moeten doen, een keer op je kop krijgen enzovoorts. Maar uiteindelijk kom je bij je doel. En daae heb je het toch allemaal wel voor gedaan.

image

Ik wil het hierbij laten voor vandaag!
Wat was jou favoriete quote? Laat het me weten in de comments!

Plaats een reactie